Sta pise na dnu plasticne ambalaze?

Malo sam se igrala novim izgledom bloga, svidja vam se? :) 

 Nije vezano za kozmetiku ali definitivno vezano za zdravlje. 
Ovo je clanak koji sam pronasla i koji zelim podijeliti s vama. Prakticno jeste piti iz plasticne flasice ali...dosta nedostataka ima, narocito one u kojima dolazi bas ta flasirana voda. 
Pa evo...

Verovatno pre deset i više godina niko još nije pomišljao, da ćemo običnu vodu piti uglavnom iz plastične boce. Još danas je to više iz navike nego potrebe, jer je voda iz većine vodovoda još uvek pitka. Ipak, često sebi pijenjem vode iz plastične ambalaže činimo medveđu uslugu.
Zašto? Zbog hemijskog sastava plastike. Na dnu svake ambalaže potražite trougao sa brojem u sredini. On govori koliko je opasna vaša plastika.
recikliranje-logotipi

1 – PET (često i PETE) – Te su boce u većini slučajeva namenjene jednokratnoj upotrebi. Postoji mogućnost da ispuštaju teški metal antimon i hemijsko jedinjenje EPA, koje ometa delovanje hormona. Takve boce mogu ispuštati i kancerogena jedinjenja.
2 – HDP (nekad i HDPE) - Radi se o “dobroj“ plastici, za koju postoji najmanja verovatnoća ispuštanja hemikalija u vodu.
3 – PVC (nekad i 3V) – Ova plastika ispušta dve otrovne hemikalije, a obe ometaju delovanje hormona u ljudskom telu. Usprkos tome, to je još uvek najčešće upotrebljavana plastika za boce.
4 – LDPE – Plastika koja ne ispušta hemikalije u vodu. Uprkos tome, ne koristi se za izradu plastičnih boca, nego uglavnom za izradu plastičnih vrećica za namirnice.
5 – PP – Još jedna od “dobrih“ plastika, obično bele ili poluprozirne boje. Koristi se za boce u koje se pakuju sirupi, ili čaše za jogurt.
6 – PS – Plastika koja ispušta u vodu kancerogenu materiju STIREN. Najčešće se koristi u izradi čaša za kafu za jednokratnu upotrebu, ili u ambalaži brze prehrane.
7 – PC (ili bez oznake) – To je najlošija plastika za prehrambene proizvode, jer izlučuje hemikaliju BPA. Na žalost, koristi se u bočicama za dojenčad, sportskim bocama i posudama za spremanje hrane.

Plastične mase, koje ne otpuštaju hemikalije u vodu su, dakle, 2, 4 i 5, ili s oznakom HDP, HDPE, LDPE, PP. Kod svih drugih radije razmislite o njihovoj upotrebi. Još je uvek je najbolje čuvati vodu u staklenim bocama.
Dolazi vreme, kada ćemo na žalost, vodu sve češće nositi sa sobom. Najlošiji je način njeno prenošenje u plastičnoj ambalaži; posebno u onoj s oznakama 1, 3, 6 ili 7. Voda u takvim bocama je podložna hemijskom ili temperaturnom delovanju, a kod naknadnog punjenja i bakteriološkom. Poželjne bi bile staklene boce, ali su nepraktične, zato se preporučuju aluminijumske boce (ne plastične, jer su zbog cene obično od najlošije plastike) sa zaštitnom košuljicom koja odvaja sadržaj od aluminijuma. Za pijenje vode u kancelariji, najbolje je da kupite malu staklenu bocu za ličnu upotrebu, kojih ima na tržištu, pa tako napravite nešto korisno za svoje zdravlje i okolinu.


You may also like

Broj komentara: 19:

  1. Hvala ti na ovom članku! Nisam imala pojma polovicu ovih naziva što znače! Najbolja je još voda iz slavine i staklena čaša :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam skoro nabasala na ovaj clanak i bas otvara oci. Mah..kod nas voda iz cesme i nije bas najcistija i pitka koliko god oni to tvrdili. Moji sipaju vodu na jednom izvoru ali nazalost u one plasticne kanistere providne koji spadaju u ove nezdrave. Sad smo u potrazi za onim bijelim velikim kanisterima od po 10litara cini mi se. Ti su ok. :) Znaci samo upamti 2,4 i 5 su zdravi a 1,3,6, i 7 ne!

      Izbriši
    2. :(
      Vidjela sam da u Bio&Bio dućanima ima kupiti tzv. Flašku, ako si čula za taj brend. Uglavnom, riječ je o modernim bocama za vodu u kojoj se voda nakon par minuta sama filtrira od kamenca i bakterija (i ne znam čega sve ne). Ne znam koliko to funkcionira, ali prijateljice koje su je kupile kažu da im voda ima drugačiji okus.

      Izbriši
    3. Nisam cula jer ja nemam taj ducan kod sebe ali zvuci super, ja bih radije takvo nesto nego flasiranu iako je nekad tesko pobjeci od flasirane. Najlakse skrenut u market i na brzinu uzeti takvo nesto ako si zedan, ali stvarno pokusavam sto manje. I ako kupim flasicu da ne bude sad da sipam stalno iznova u nju vodu nego da je bacim jer se plastika nikad ne moze u potpunosti oprat, barem ta s ovim siframa.

      Izbriši
    4. a kada pise broj 84 a ispod oznaka c/pap ... ?????

      Izbriši
  2. Super je novi izgled, a post itekako koristan. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Treba malo pripaziti na to, nema sta ne unosimo u sebe :/

      Izbriši
  3. Ja uspješno ignorišem godinama sve članke koji preseravaju o tim kancerogenim materijama i ostalom . Nemoj se naći uvrijeđena, al' ne piju mi vode ove stvari :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A ja se opet hvatam svega sto obecava zdraviji organizam :D

      Izbriši
  4. Hvala ti! Nisam imala pojma za razne opasnosti koje krije najobičnija plastična flaša koju svakodnevno koristimo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema na cemu, samo proslijedjujem, i ja pokusavam sto vise paziti na neke stvari :)

      Izbriši
  5. Neki dan sam čitala nešto slično ali za boce za djecu, bilo je riječ o BPA bocama, točnije da treba izbjegavati boce na kojima ne piše "BPA free". To sam znala još i od prije, u trudnoći, ali izgleda da se "diže svijest" o tome malo više. Pa je dobro obratit pozornost, ako neko ima ili misli imat dicu ubrzo :) Super post.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa da, ne prica se bez razloga, posebno djeca kad su u pitanju treba se pripaziti na to. Ionako je hormona u svemu, sad mi jos i flasirana voda utice na to :/

      Izbriši
  6. Kao prvo, jako mi se svidja novi izgled bloga :)
    Kao drugo, koristan je ovo post i slažem se sa napisanim, iz ovog razloga prestala sam i da pijem flaširanu vodu, nemam utisak da je ta voda bolja od česmovače čim stoji mesecima u plastičnim bocama na raznim temperaturama po skladištima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U mom gradu nazalost ne moze se biti siguran u tu vodu iz cesme pa je i to problem, ali moji sipaju na jednom izvoru pa makar sam sigurna u to :) jedino sto eto moramo promijeniti te kanistere u koje sipamo, iz onih obicnih providnih u one bijele velike :) I da.. ko zna kroz kakve uslove prodje ta voda dok dodje do mene, i glup mi je uopste taj trend naplacivanja vode, hvala Bogu jos uvijek je imamo i namijenjena je kao nesto osnovno za organizam da bude besplatna. Jos malo pa cemo i zrak naplacivati, doduse u Kini vec imaju konzerve sa cistim zrakom :D

      Izbriši
  7. Super post, mislim da je jako koristan... Ja sam odmah uzela flasicu svoje omiljene hidroaktiv :D I na njoj pise, koliko vidim, tri oznake! I to PET HDPE i PVC o.O
    Ili ja ne znam da pogledam to dobro ili mi nista nije jasno :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahaha kod tebe i dobra i losa plastika a ne znam otkud i to pvc :D

      Izbriši

http://noisettecorner.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...